Вернуться   Форум по искусству и инвестициям в искусство > English forum > Costs, valuation, attribution
 English | Русский Forum ARTinvestment.RU RSS Регистрация Дневники Справка Сообщество Сообщения за день Поиск

Costs, valuation, attribution Discuss artworks’ prices and attribution.

Ответ
 
Опции темы Опции просмотра
Старый 06.03.2009, 18:32 Язык оригинала: Русский       #1
Гуру
 
Аватар для LCR
 
Регистрация: 29.04.2008
Адрес: Париж
Сообщений: 6,211
Спасибо: 18,677
Поблагодарили 38,263 раз(а) в 5,446 сообщениях
Репутация: 29883
По умолчанию

Цитата:
Сообщение от Cyril Syzransky Посмотреть сообщение
But there was no "San Sebastian" in 1918.
Oh and do not know what to think. Maybe it's San Sebastian? City in Spain, where in the theater Eugenia Victoria really worked Diaghilev ballet.
In 1918 Gocharova /Larionov, worked on "Russian Fairy Tales" to music by Liadov. Actually even doing enough new version of the suite with the added thumbnail.
This may not be the city of San Sebastian, which is written in San-Sebastian, and the figure is written in French St (Saint)-Sébastien.

"Martyrdom of St. Sebastian," D'Annunzio drama set to music by Debussy commissioned Ida Rubinstein, was set up like in 1912 in the Paris Theater du Chatelet, in costumes by Bakst.

Suits on the sketches, placed by the Operator, a little surprising, but perhaps she was inspired by the Byzantine images?

Цитата:
Сообщение от Cyril Syzransky Посмотреть сообщение
[color="# 666686"]Bakst had worked on a production of "St. Sebastien" for Ida Rubinstein in 1911-1912 and it is highly likely that Diaghilev or , indeed, one of the ballet /theatre impressarios of the 1930s commissioned Goncharova to make designs for the production.Dobavleno 10 minutes[/color]

I am not strong in languages. But Bakst is working on "St. Sebastian". It is well known. But Goncharova ...
He writes: "Bakst worked on the production of" St. Sebastian for Ida Rubinstein in 1911-1912. It is extremely likely that one or the Diaghilev ballet or theater impresario in 1930. Goncharova commissioned to create sketches for this production. "

It is strange that Parton wrote about the 1930's., A Frenchwoman dates these pictures in 1918

Indeed, the intricate story.

Incidentally, Diaghilev, who died in 1929, it would be difficult to order these costumes Goncharova in 1930-ies., Eh? This is such a Parthian shot in the back Parton.
In general, the farther into the forest the more trees



LCR вне форума   Ответить с цитированием
Эти 4 пользователя(ей) сказали Спасибо LCR за это полезное сообщение:
Glasha (06.03.2009), Кирилл Сызранский (06.03.2009), Сима (06.03.2009), Синица (11.03.2009)
Старый 06.03.2009, 18:45 Язык оригинала: Русский       #2
Гуру
 
Аватар для Кирилл Сызранский
 
Регистрация: 26.07.2008
Адрес: РФ, Самара
Сообщений: 75,397
Спасибо: 27,867
Поблагодарили 55,330 раз(а) в 24,283 сообщениях
Записей в дневнике: 133
Репутация: 102390
Отправить сообщение для Кирилл Сызранский с помощью Skype™
По умолчанию

Цитата:
Сообщение от LCR Посмотреть сообщение
Indeed, complicated story.
But interesting.
Цитата:
Сообщение от LCR Посмотреть сообщение
and French dates of these sketches in 1918
And who is it? What the French?

[color="# 666686"]Added after 1 minute[/color]
Цитата:
Сообщение от LCR Посмотреть сообщение
It is extremely likely that one or the Diaghilev ballet or theater impresario in 1930. commissioned Goncharova create sketches for this production ".
We'll see everything is still working in the theater in the 30-ies. this pair.



Кирилл Сызранский вне форума   Ответить с цитированием
Старый 06.03.2009, 19:07 Язык оригинала: Русский       #3
Гуру
 
Аватар для Сима
 
Регистрация: 29.01.2009
Адрес: Москва
Сообщений: 1,422
Спасибо: 2,395
Поблагодарили 2,244 раз(а) в 552 сообщениях
Репутация: 4259
По умолчанию

Cyril Syzransky,
the fact is that the first sketch - orange - and the songs and the characters actually goes back to Bakst, only simpler in all senses. Production in 1911 alone can not be there all these women on either side, the more that the last woman at the top is written, another name. I have read the entire list of productions tripled. Perhaps you with something sootnesete this title. Though I Zoom, but could not make out.
We employed a funny thing - "expertise" expertise. A must - originals, with the first drawing, watercolor. manner, paper, and then you inscriptions and signatures. Believe signatures and inscriptions - very much the last case. (in my experience).



Сима вне форума   Ответить с цитированием
Эти 3 пользователя(ей) сказали Спасибо Сима за это полезное сообщение:
Glasha (06.03.2009), Кирилл Сызранский (06.03.2009), Синица (11.03.2009)
Старый 06.03.2009, 20:01 Язык оригинала: Русский       #4
Гуру
 
Аватар для SergeiSK
 
Регистрация: 10.08.2008
Адрес: Russia, $ochi
Сообщений: 5,666
Спасибо: 1,397
Поблагодарили 6,209 раз(а) в 1,926 сообщениях
Записей в дневнике: 1
Репутация: 9995
По умолчанию

More than half of work Goncharova and Exter made by Mr. Shovelenom (Jean Chauvelin) in their catalogs are fakes. They appear at regular intervals on some French and American auctions with fairly low prices for these authors. Recently, and here this "Exeter" discussed:
http://forum.artinvestment.ru/showth...155&page=9
Here is correctly written:
Цитата:
Сообщение от Sima Посмотреть сообщение
In Moscow there is a great expert on Goncharova, why do not you post her opinion here?
Because the view is one ...
But you believe that
Цитата:
Сообщение от operator Посмотреть сообщение
In general, no doubt about this!
And with time it will be so ...



SergeiSK вне форума   Ответить с цитированием
Эти 3 пользователя(ей) сказали Спасибо SergeiSK за это полезное сообщение:
Glasha (06.03.2009), Сима (06.03.2009), Синица (11.03.2009)
Старый 06.03.2009, 21:05 Язык оригинала: Русский       #5
Гуру
 
Аватар для Кирилл Сызранский
 
Регистрация: 26.07.2008
Адрес: РФ, Самара
Сообщений: 75,397
Спасибо: 27,867
Поблагодарили 55,330 раз(а) в 24,283 сообщениях
Записей в дневнике: 133
Репутация: 102390
Отправить сообщение для Кирилл Сызранский с помощью Skype™
По умолчанию

Цитата:
Сообщение от Sima Посмотреть сообщение
We are busy funny thing - "expertise" expertise. A must - originals, with the first drawing, watercolor. manner, paper, and then you inscriptions and signatures. Believe signatures and inscriptions - very much the last case. (in my experience).
Yes, hold in the hands of these sheets, you could say something. But it is clear that nothing is clear. What is there really something to consider? I do, I'm sorry, on such Goncharovs seen enough ... : D: D: D
And NG, and Goncharov, and "Goncharov" ...



Кирилл Сызранский вне форума   Ответить с цитированием
Старый 06.03.2009, 21:14 Язык оригинала: Русский       #6
Гуру
 
Аватар для Сима
 
Регистрация: 29.01.2009
Адрес: Москва
Сообщений: 1,422
Спасибо: 2,395
Поблагодарили 2,244 раз(а) в 552 сообщениях
Репутация: 4259
По умолчанию

Cyril Syzransky, well, I think. this can be completed and discuss the problem of this Goncharova. but someone had painted it? That is the question.



Сима вне форума   Ответить с цитированием
Старый 07.03.2009, 14:46 Язык оригинала: Русский       #7
Местный
 
Аватар для operator
 
Регистрация: 02.03.2009
Адрес: Москва
Сообщений: 122
Спасибо: 61
Поблагодарили 147 раз(а) в 27 сообщениях
Репутация: 175
По умолчанию

Цитата:
Сообщение от Cyril Syzransky Посмотреть сообщение
Yes, hold in your hands these sheets, you could say something.
I agree that felt the work, the reality is clearly understood, he did not hold in their hands, and if the scales put your doubts and their opinions, then clearly trust the opinions of two experts. Photo is reduced in the amount that would sway on the site. But anyway, I am on soap responded that these works have already been sold.

Oh, well, you fellows! - "Real" work in a team - but only me all this reminds Krylov's fable about the three characters. What would have no desire to babble labels more detail is desirable first to examine in depth the topic without emotions and doubts begin to dissipate.

[color="# 666686"]Posted by 21 minutes[/color]
As many forum users substantively helped me in the attribution and splitting of the "nuts", I feel it necessary to put the response from Dr. Parton by Degas where he was advised to contact 1) in Bakhrushina 2) Nancy Van Norman Bear 3) Prince Nikita Lobanov - Rostov to be contacted through MacDougall's auction house in London. (full text below).

Hopefully, visitors will be useful to know my experience, all the pluses and minuses of what is sometimes (but not always) the effectiveness of a topic on this site with the question of their art objects! Good luck!

Thank you for your e-mail concerning Alex Degai.
I am afraid that I know very little about the designer Alex Degai - but the works look really very interesting and are very attractive. Nor am I sure what production they might have been designed for.
There are three possible sources for further expertise. 1) the staff at the Bakhrushin Theatre Museum are usually very well informed and they might be able to help you. 2) the American scholar Nancy van Norman Baer - though I am afraid I have no contact details for her and 3) Prince Nikita Lobanov-Rostovsky who until recently possessed an enormous collection of stage designs (he has just sold them to Russia) and is an expert in this field of study. You can contact
him through MacDougall's Auctions in London.
I do hope this helps and I sent to you my best wishes,
Anthony Parton



operator вне форума   Ответить с цитированием
Ответ


Ваши права в разделе
Вы не можете создавать новые темы
Вы не можете отвечать в темах
Вы не можете прикреплять вложения
Вы не можете редактировать свои сообщения

BB коды Вкл.
Смайлы Вкл.
[IMG] код Вкл.
HTML код Выкл.

Быстрый переход

Похожие темы
Тема Автор Разделы Ответов Последние сообщения
Exhibition graphics Mikhail Shvartsman in the Tretyakov Gallery Tamila In pictures 5 15.12.2008 10:06
Storing Graphics Маргарита Restoration 27 26.10.2008 22:11
Exhibition graphics Alexandra Pomanskii Gallery "Ark" Евгений Exhibitions and events 0 24.09.2008 09:15
Photo: Reconstruction of the spatial graphs Peter Miturich Vladimir In pictures 1 06.07.2008 00:38
Bid graphics Natalia Goncharovoy Маргарита Investing in Art 18 26.06.2008 00:58





Часовой пояс GMT +3, время: 02:31.
Telegram - Обратная связь - Обработка персональных данных - Архив - Вверх


Powered by vBulletin® Version 3.8.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd. Перевод: zCarot