Старый 26.05.2011, 16:05 Язык оригинала: Русский       #1
Гуру
 
Регистрация: 11.09.2008
Адрес: Украина, Киев
Сообщений: 1,338
Спасибо: 328
Поблагодарили 893 раз(а) в 322 сообщениях
Репутация: 2816
По умолчанию

Цитата:
Сообщение от Elena Prekrasnaya Посмотреть сообщение
Thank you very much for your answers . It was important to hear the views of disinterested parties . During the restoration there was another question related to possible duplication of edges .
As options are:
Duplicate edges and to achieve the perfect tension of the canvas .
Do not duplicate , and leave some strain relief .

Which is preferable ?
Do not scare potential buyers duplication .
As a buyer I can say that I am personally bringing canvases in order ( including overlapping edges ) are not deterred , and the only attraction. As a minimum , this means that after purchasing the work you already do not have " piles " of restoration, to carry to a job (and they are big and awkward to carry ), etc.
One point - if you plan to make the expertise - it is better to do it before the restoration . And yet it is desirable to keep photographs of works before the restoration .



Altim вне форума   Ответить с цитированием
Эти 4 пользователя(ей) сказали Спасибо Altim за это полезное сообщение:
Elena Prekrasnaya (29.05.2011), Flora (06.07.2011), Santa (26.05.2011), олег назаров (27.05.2011)
Старый 04.06.2011, 19:23 Язык оригинала: Русский       #2
Новичок
 
Регистрация: 26.10.2010
Сообщений: 20
Спасибо: 15
Поблагодарили 1 раз в 1 сообщении
Репутация: 2
По умолчанию

Цитата:
Сообщение от Altim Посмотреть сообщение
One thing - if you plan on making expertise - better do it before the restoration . And yet it is desirable to keep photographs of works before the restoration .
     
Attribution carried out, also have the original picture before restoration work .
And how important it is to have documentary evidence of the works ( restoration card, passport) ?



Elena Prekrasnaya вне форума   Ответить с цитированием
Старый 04.06.2011, 19:51 Язык оригинала: Русский       #3
Banned
 
Регистрация: 11.12.2010
Адрес: Москва
Сообщений: 1,968
Спасибо: 13,069
Поблагодарили 5,390 раз(а) в 1,566 сообщениях
Репутация: 10982
По умолчанию

Цитата:
Сообщение от Elena Prekrasnaya; 1657033 "
And how important it is to have documentary evidence of the works ( restoration card, passport) ?
It is so important - as far as You is important : >
Better to have , of course , especially given the value works .
By the way , making a correct restoration of the passport respectable " heavier " the cost of service restoration .
In general - the last word is always the client .

Added after 7 minutes
Цитата:
Сообщение от Oleg Nazarov Посмотреть сообщение
in "Russian" ill-advised to not ...
In the Russian Museum are good conservators.

Trust them, not bad advice.




Последний раз редактировалось Santa; 04.06.2011 в 19:59. Причина: Добавлено сообщение
Santa вне форума   Ответить с цитированием
Эти 2 пользователя(ей) сказали Спасибо Santa за это полезное сообщение:
Elena Prekrasnaya (08.06.2011), Тютчев (20.07.2011)
Старый 06.07.2011, 11:29 Язык оригинала: Русский       #4
Пользователь
 
Регистрация: 15.10.2010
Адрес: antiqnuvo.ru
Сообщений: 37
Спасибо: 19
Поблагодарили 57 раз(а) в 19 сообщениях
Репутация: 114
Отправить сообщение для olnev с помощью Skype™
По умолчанию

Canning must without fail. It can not even be discussed. Any item after restoration (no matter how the restoration was complete-partial) must be preserved.

As correctly pointed out above, conservation of paintings held reversible varnish, lacquer that is easy to remove if necessary in the future.

The paint layer under the paint will inevitably-by-step to take (absorb) the dust from the air. If conservation is, the dust enters the lacquer film and dirt in the future be removed easily with a top layer of lacquer. Without the varnish film dust "eats" in the paint layer. And the dust - neizbzhna. And the collector's home and we have a restoration workshop and a museum on display.


That simple little illustration.



And the scheme is made up not of "old" painting, and in general for any oil /canvas. That is pollution from the air, I see everywhere. It is strange that you are considering without conservation is a mandatory part of the intervention in the work of art.

And pollution is everywhere and always, the only question the admissibility of their volume. Sorry for copyrights on the scheme - a necessary measure.
Миниатюры
Нажмите на изображение для увеличения
Название: painting.jpg
Просмотров: 311
Размер:	19.8 Кб
ID:	1296974  




Последний раз редактировалось olnev; 06.07.2011 в 12:18.
olnev вне форума   Ответить с цитированием
Эти 2 пользователя(ей) сказали Спасибо olnev за это полезное сообщение:
Flora (06.07.2011), Илик (07.07.2011)
Ответ

Опции темы
Опции просмотра
Комбинированный вид Комбинированный вид

Ваши права в разделе
Вы не можете создавать новые темы
Вы не можете отвечать в темах
Вы не можете прикреплять вложения
Вы не можете редактировать свои сообщения

BB коды Вкл.
Смайлы Вкл.
[IMG] код Вкл.
HTML код Выкл.

Быстрый переход

Похожие темы
Тема Автор Разделы Ответов Последние сообщения
The picture was not going to give the owner Евгений Import / Export 63 28.12.2011 16:02
I'll give in good hands spigo Chatter 6 19.03.2010 18:44
Well, when I ran off to give his LCR Chatter 12 31.08.2009 11:29
Bread, we can only give the Red Army! Жар-птица Chatter 0 18.04.2009 14:42
Give us a million!! Meister Exhibitions and events 35 17.11.2008 13:57





Часовой пояс GMT +3, время: 06:51.
Telegram - Обратная связь - Обработка персональных данных - Архив - Вверх


Powered by vBulletin® Version 3.8.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd. Перевод: zCarot