Старый 03.01.2011, 10:25 Язык оригинала: Русский       #1
Banned
 
Регистрация: 29.11.2008
Адрес: Москва
Сообщений: 1,662
Спасибо: 1,946
Поблагодарили 3,101 раз(а) в 766 сообщениях
Репутация: 6191
По умолчанию Restoration of gouaches

Nobody tells you where in Moscow, you can find experts on the restoration of gouache?



Ika-Ika вне форума   Ответить с цитированием
Старый 14.01.2011, 07:57 Язык оригинала: Русский       #2
Авторитет
 
Аватар для nikola
 
Регистрация: 16.06.2008
Адрес: нижний тагил
Сообщений: 899
Спасибо: 916
Поблагодарили 1,272 раз(а) в 318 сообщениях
Репутация: 1635
Отправить сообщение для nikola с помощью Skype™
По умолчанию

I think the staff will not need to look for the restoration of gouache, and those who work with paper. In the restoration of the most important is to work with the foundation, which caused a layer of paint. surface will be able to correct any artist. It should be noted that in most cases the restoration of the paper harder to other materials.



nikola вне форума   Ответить с цитированием
Эти 2 пользователя(ей) сказали Спасибо nikola за это полезное сообщение:
Ika-Ika (14.01.2011), Синица (17.01.2011)
Старый 14.01.2011, 09:35 Язык оригинала: Русский       #3
Гуру
 
Аватар для NATA NOVA
 
Регистрация: 23.07.2009
Сообщений: 5,736
Спасибо: 8,058
Поблагодарили 4,382 раз(а) в 2,259 сообщениях
Записей в дневнике: 2
Репутация: 8507
Отправить сообщение для NATA NOVA с помощью Skype™
По умолчанию

Цитата:
Сообщение от nikola Посмотреть сообщение
, the surface will be able to correct any

Do not tell me!

Gouache is very difficult for the restoration of the material, because
when dry somewhat lighter (and, incidentally, and acrylic).
For the restoration of realistic gouache work (I think) requires high-class skill.



NATA NOVA вне форума   Ответить с цитированием
Эти 2 пользователя(ей) сказали Спасибо NATA NOVA за это полезное сообщение:
Ika-Ika (14.01.2011), Синица (17.01.2011)
Старый 14.01.2011, 10:43 Язык оригинала: Русский       #4
Banned
 
Регистрация: 29.11.2008
Адрес: Москва
Сообщений: 1,662
Спасибо: 1,946
Поблагодарили 3,101 раз(а) в 766 сообщениях
Репутация: 6191
По умолчанию

Some loss of the paint layer gouache I'd myself calm restored, but the truth, where to find a specialist in paper conservation?
Or restorer charts the normal level should it be able to?



Ika-Ika вне форума   Ответить с цитированием
Старый 14.01.2011, 11:07 Язык оригинала: Русский       #5
Гуру
 
Регистрация: 21.10.2009
Сообщений: 2,797
Спасибо: 3,657
Поблагодарили 4,885 раз(а) в 2,055 сообщениях
Репутация: 9044
По умолчанию

Цитата:
Сообщение от "Ika-Ika Посмотреть сообщение
restorer charts the normal level should it be able to?

Absolutely!



Toinen вне форума   Ответить с цитированием
Этот пользователь сказал Спасибо Toinen за это полезное сообщение:
Ika-Ika (14.01.2011)
Старый 14.01.2011, 12:55 Язык оригинала: Русский       #6
Гуру
 
Аватар для Сима
 
Регистрация: 29.01.2009
Адрес: Москва
Сообщений: 1,422
Спасибо: 2,395
Поблагодарили 2,244 раз(а) в 552 сообщениях
Репутация: 4259
По умолчанию

Ika-Ika, some of the "wallet", even highly qualified work only with printed material (books, neraskrash. Prints, posters, etc.). This is different specialties. But the "Countess" certainly work with the foundation. Seek to "Countess" for wallets without qualification on schedule gouache is a problem. Wallets can be involved only for the edges of fields, specifying the entire process, so you do not encounter surprises by colorful layer. And not all the "Countess" are qualified to tint. It's all needed to know. Which, sorry, the category of the selected restorer and for some materials. But it depends on the understanding and the client's request. The museum's restoration and commercial - are diametrically opposed, sometimes, things. And it executes sometimes one and the same person. Your contributions in Moscow?




Последний раз редактировалось Сима; 14.01.2011 в 13:25.
Сима вне форума   Ответить с цитированием
Эти 10 пользователя(ей) сказали Спасибо Сима за это полезное сообщение:
Dali (14.06.2011), Ika-Ika (14.01.2011), luka77 (14.01.2011), Santa (06.05.2011), Tana (14.01.2011), Toinen (14.01.2011), Вивьен (14.01.2011), Кирилл Сызранский (14.01.2011), манна (17.01.2011), Синица (17.01.2011)
Старый 14.01.2011, 13:11 Язык оригинала: Русский       #7
Banned
 
Регистрация: 29.11.2008
Адрес: Москва
Сообщений: 1,662
Спасибо: 1,946
Поблагодарили 3,101 раз(а) в 766 сообщениях
Репутация: 6191
По умолчанию

Yes, in Moskve.Ponyal that we should start preparing for an exhibition of his father.



Ika-Ika вне форума   Ответить с цитированием
Этот пользователь сказал Спасибо Ika-Ika за это полезное сообщение:
klimvor (17.01.2011)
Старый 14.01.2011, 13:38 Язык оригинала: Русский       #8
Гуру
 
Аватар для Сима
 
Регистрация: 29.01.2009
Адрес: Москва
Сообщений: 1,422
Спасибо: 2,395
Поблагодарили 2,244 раз(а) в 552 сообщениях
Репутация: 4259
По умолчанию

Ika-Ika, a large amount of work is based on? In what state things? What a colorful layer - wear or extensive loss? How would you like to make up for the loss, if they are figurative, and not just tone? Just tinted or mimic the author's picture? That's all you need to decide. In general, the normally accepted culture of restoration - the restoration advice - at least two or three opinions. Discussion of restoration jobs, all activities and materials. Then she can work assignment and a less experienced restorer. A client-side preferably a clear understanding of the problem. Ie you want to be "as new", or against a certain "patina"?
 And, most importantly, what format? Because this is the most important thing in the technical sense - if things are very big, it needs a big press (very large ), which can only be in a museum. This house can not keep.



Сима вне форума   Ответить с цитированием
Эти 6 пользователя(ей) сказали Спасибо Сима за это полезное сообщение:
Ika-Ika (14.01.2011), luka77 (14.01.2011), Seriy (14.01.2011), Tana (14.01.2011), Кирилл Сызранский (14.01.2011), манна (17.01.2011)
Старый 14.01.2011, 14:24 Язык оригинала: Русский       #9
Banned
 
Регистрация: 29.11.2008
Адрес: Москва
Сообщений: 1,662
Спасибо: 1,946
Поблагодарили 3,101 раз(а) в 766 сообщениях
Репутация: 6191
По умолчанию

And to restore the paper has a job, and colorful sloyu.Ya think it should be and not a museum restoration, and not commercial, but something in between, for exhibition, and recreate the patina is not necessary, t.k.ee not. The works are large enough, but more than five feet on the large side net.Eto very big for the press?



Ika-Ika вне форума   Ответить с цитированием
Старый 14.01.2011, 16:53 Язык оригинала: Русский       #10
Гуру
 
Аватар для Сима
 
Регистрация: 29.01.2009
Адрес: Москва
Сообщений: 1,422
Спасибо: 2,395
Поблагодарили 2,244 раз(а) в 552 сообщениях
Репутация: 4259
По умолчанию

Цитата:
Сообщение от Ika-Ika Посмотреть сообщение
recreate patina and do not need no t.k.ee.
 
Ika-Ika, I meant "patina of time." Natural. It is something I think is, if there are tears and abrasions, for example. "As new" - the opposite of my understanding "patina". I did not mean artificial aging. And had the following in mind: if compensated the loss of base (hole) in an important place, and not on the edge or in the corners, what you choose - just tonirovku or restore the image. You understand that this restoration of the frescoes in the face of total loss does not paint again. Ie "As new" does not work, alas. Or washing bases. For example, the paper should be white as a sterile bowl, or yellowing of the natural need to leave? Here's the problem, which should be solved with every thing.
As for size - the largest known to me press 1 m 30 - was Grabar.
Available now (called and asked) 1 x 1. If the lower side is less than 1 meter, they can take. But the guarantee of gouache to give difficult because It flows. And it is most important. Therefore, even the most experienced conservators there is a risk. The truth may be experienced as to eliminate the consequences that will not be noticeable.
In general, if you dare, write to the PM.




Последний раз редактировалось Сима; 14.01.2011 в 22:16.
Сима вне форума   Ответить с цитированием
Эти 6 пользователя(ей) сказали Спасибо Сима за это полезное сообщение:
Ika-Ika (14.01.2011), luka77 (14.01.2011), NATA NOVA (15.01.2011), Tana (14.01.2011), Кирилл Сызранский (14.01.2011), манна (17.01.2011)
Ответ

Опции темы
Опции просмотра

Ваши права в разделе
Вы не можете создавать новые темы
Вы не можете отвечать в темах
Вы не можете прикреплять вложения
Вы не можете редактировать свои сообщения

BB коды Вкл.
Смайлы Вкл.
[IMG] код Вкл.
HTML код Выкл.

Быстрый переход

Похожие темы
Тема Автор Разделы Ответов Последние сообщения
Продано: Gouaches S. Otroshchenko Самвел Sell 2 14.06.2011 21:17
Three gouaches ранжер Costs, valuation, attribution 26 08.05.2010 00:27
Two gouaches usynin2 Costs, valuation, attribution 1 26.09.2009 17:15
Two gouaches usynin2 Costs, valuation, attribution 0 23.09.2009 21:41
Rate gouaches Natalia Nikolaevna Gavrilenko Самвел Costs, valuation, attribution 2 21.11.2008 23:23





Часовой пояс GMT +3, время: 04:48.
Telegram - Обратная связь - Обработка персональных данных - Архив - Вверх


Powered by vBulletin® Version 3.8.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd. Перевод: zCarot