14.01.2010, 22:17
|
Язык оригинала: Русский
#29
|
Гуру
Регистрация: 16.06.2008
Сообщений: 3,418
Спасибо: 2,915
Поблагодарили 5,168 раз(а) в 1,142 сообщениях
Репутация: 13013
|
Цитата:
Сообщение от Кирилл Сызранский
А что Вы называете "работами российского периода"?
До какого года они "российские"?
Я вот считаю, что до окончательного отъезда в 1915-м.
Добавлено через 15 минут
Это Вы про "Декоративную композицую"?
Вторая пол. 1910-х, верже, гуашь, гр. карандаш, 49,2х30,8, какт. № 116, инв. Р-4532? Эта?
|
Нет, эту не видела, покажите?
На Кристи было в 2006:
Цитата:
GONCHAROVA, Natalya (1881-1962) and Mikhail LARIONOV (1881-1964). L'Art décoratif théatral moderne. Paris: La Cible, 1919.
2° (500 x 325mm). 6 (of 8) pochoirs, 8 plates, 5 of these colour lithographs, and 11 in-text reproductions. Original limp printed portfolio (a few small repairs, a few small chips to the spine, ties ?renewed).
ONE OF 100 DELUXE COPIES SIGNED BY GONCHAROVA AND LARIONOV, this one n° 87. With both Goncharova pochoirs in bright state. This impressive portfolio was published for Larionov and Goncharova's large exhibition of their theatrical work, held at the Galerie Barbazanges to celebrate their arrival in Paris. It comprises a series of pochoirs and prints of several of the designs on display. Valentin Parnack's essay discusses Larionov's theories about dance and theatre, and singles out the artist as the initiator of new types of choreography, including dances based on free movements, types of gait, animal movements, mechanical dance, and social dance related to work. Not in The Russian Avant-Garde Book. Hellyer 408; The Russian Avant-Garde and American Abstract Artists, 1983, n° 16 and 17 (illustrated p. 38).
|
|
|
|