Показать сообщение отдельно
Старый 02.09.2010, 13:59 Язык оригинала: Русский       #16
Новичок
 
Регистрация: 31.08.2010
Сообщений: 1
Спасибо: 0
Поблагодарили 6 раз(а) в 1 сообщении
Репутация: 12
По умолчанию

Цитата:
Сообщение от fross Посмотреть сообщение
... А вот работы его ученика Джона Карри (John Curri) ...
Хотел бы поправить автора: имя ученика - John Currin

Вот фрагмент статьи из "Нью Йоркера" где рассказывается о том, что Джон в детстве брал уроки игры на скрипке у Аси Межберг, познакомился со Львом Межбергом и стал брать уроки живописи у него. Это продолжалось 3 года. Лев хвалил Джона, предсказывая ему славу в будущем.


Growing up in the Currin household was a rigorous experience. All four kids were expected to master a musical instrument. Sarah and Rachel chose the piano, and Rachel now teaches it professionally. “I took about five lessons on piano,” John said, “but it was sort of hopeless in comparison with Rachel, who was playing adult stuff before her feet touched the pedals. My brother had taken violin, so I did that. I took it for years and years, but never got tremendously good.” He studied with a Russian-born woman named Asya Meshberg, who lived in nearby Darien. Her husband, Lev, who came from Odessa, was an artist, a painter, whose studio upstairs John loved to visit. John had won prizes for art at the public schools he and Rachel went to, and eventually Anita Currin arranged for him to take painting lessons with Lev. He did so for three years, absorbing the nineteenth-century methods and techniques that Meshberg had learned in Odessa, and almost immediately he knew that this was what he wanted to do. “Lev told me he thought I was going to be a good artist, a famous artist,” he recalls. “At that time, I thought art was something that had sort of petered out. I knew about de Kooning and Pollock, but it seemed like after that it was all performance art and things like the ‘Spiral Jetty,’ and that completely didn’t interest me. It was the romantic thing with Lev that appealed, the studio with oil paints and birds in cages and old books and blotted still-lifes. The idea that you would be yearning to cast all that off, the shackles of ossified European culture, never took with me.”


Read more:
http://www.newyorker.com/reporting/2...#ixzz0yEUYinGC

Лев тепло вспоминал о Джоне, но не одобрял его эпатирующего направления.

Джон очень высоко ценил Льва, и как художника, и как человека, который сыграл в его жизни огромную роль. Он с матерью и сестрой присутствовал на похоронах Льва, а после похорон, в гостях у Аси, с восхищением познакомился с работами Льва последних лет (на экране компьютера).



eak вне форума   Ответить с цитированием
Эти 6 пользователя(ей) сказали Спасибо eak за это полезное сообщение:
Allena (02.09.2010), fross (02.09.2010), LCR (02.09.2010), SAH (02.09.2010), sur (02.09.2010), Кирилл Сызранский (02.09.2010)