![]() |
Язык оригинала: Русский #1 |
Гуру
Регистрация: 27.08.2008
Адрес: Москва-Шуши.
Сообщений: 4,525
Спасибо: 4,920
Поблагодарили 5,759 раз(а) в 1,470 сообщениях
Записей в дневнике: 2
Репутация: 10306
|
![]()
I would like to know. As with any paint to cover the picture that-be as little as possible was glare? And whether lacquered picture painted with tempera or gouache.
|
![]() |
![]() |
![]() |
Язык оригинала: Русский #2 | |
Гуру
Регистрация: 26.07.2008
Адрес: РФ, Самара
Сообщений: 75,397
Спасибо: 27,867
Поблагодарили 55,328 раз(а) в 24,281 сообщениях
Записей в дневнике: 133
Репутация: 102388
|
![]() Цитата:
Best option, do not glare. There are in sales, good-English, Italian. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Язык оригинала: Русский #6 |
Гуру
Регистрация: 26.07.2008
Адрес: РФ, Самара
Сообщений: 75,397
Спасибо: 27,867
Поблагодарили 55,328 раз(а) в 24,281 сообщениях
Записей в дневнике: 133
Репутация: 102388
|
![]()
No, to the oil.
Gouache paint is not covered. Some use a fixative for pastels, charcoal, watercolors, tempera. Fissativo per carboncino, matita, pastello, acquerello, tempera. Or Perfix colourless fixative. |
![]() |
![]() |
Этот пользователь сказал Спасибо Кирилл Сызранский за это полезное сообщение: | vyadem (30.03.2009) |
![]() |
Язык оригинала: Русский #7 |
Гуру
Регистрация: 02.02.2009
Сообщений: 4,600
Спасибо: 9,551
Поблагодарили 3,679 раз(а) в 1,689 сообщениях
Записей в дневнике: 4
Репутация: 6488
|
![]()
Gouache in any case not covered by anything, it will be defaced, altered color spots. Tempera possible, but carefully. The fact that the tempera paint on varnish (dammarnogo) will be brighter, artists and earlier, and now it is included. If painting on paper, do not risk - it can be mixed technology, ie and wc. and gouache and tempera, spoil. If it is on the canvas, it is also no assurance that oil paints are not present in some parts, temperatures often serves podmalevka. When the varnish is using the artist himself, he knows where that. In this case, he does so: a thin layer of gelatin covers only part of distemper, two days together with varnish. In any case, the picture changed slightly to become a little brighter, but slightly darker.
|
![]() |
![]() |
Эти 7 пользователя(ей) сказали Спасибо K-Maler за это полезное сообщение: | sergejnowo (02.04.2009), Tana (02.04.2009), vyadem (31.03.2009), Евгений (31.03.2009), Кирилл Сызранский (02.04.2009), Самвел (31.03.2009), ФАИв (31.03.2009) |
![]() |
Язык оригинала: Русский #8 | |
Авторитет
|
![]() Цитата:
More less similar technology described on the site-http://paintingart.ru/articles.php?zag1=5&zag2=0 And it must be borne in mind, the brush should be in the hands of a master. |
|
![]() |
![]() |
Эти 3 пользователя(ей) сказали Спасибо nikola за это полезное сообщение: |
![]() |
Метки |
restoration of paintings |
|
|
![]() |
||||
Тема | Автор | Разделы | Ответов | Последние сообщения |
Can I save the picture ... | tunec33 | Costs, valuation, attribution | 20 | 07.04.2009 03:20 |
How much can you get for M. Suhorovskogo | Elisa | Costs, valuation, attribution | 2 | 10.03.2009 22:15 |
Is it possible to identify the author? | раскатов | Costs, valuation, attribution | 0 | 31.01.2009 13:55 |
Is it possible to identify the author? | раскатов | Costs, valuation, attribution | 8 | 14.01.2009 18:48 |
Can you believe this expertise? | SergeiSK | Appraisal | 41 | 28.12.2008 21:54 |
|